23948sdkhjf

Unge og ældre går efter de sunde varer

Derimod prioriterer børnefamilierne sunde fødevarer lavere, viser forbrugerundersøgelse fra Nielsen.
Hvis dagligvarebranchen vil skabe opmærksomhed omkring sunde fødevarer og ikke mindst skabe øget salg, skal de især målrette deres markedsføring mod de unge og de ældre forbrugere.

Det skriver Dansk Handelblad i sit nyhedsbrev.

Det er nemlig de unge og de ældre forbrugere, der prioriterer sunde fødevarer højt, og hvad der er nok så vigtigt, så er de villige til at betale en merpris for de sunde varer.

Det fremgår af en forbrugerundersøgelse, som analysefirmaet Nielsen har gennemført. Analysefirmaet Nielsen har udgivet en rapport "Global Health & Wellness Survey", hvor man har spurgt forbrugere i 60 lande om, hvor vigtige forskellige former for sunde fødevarer er for dem, og om sundefødevarer faktisk er så vigtige, at de vil betale en højere pris for dem.

Udfordringen er ifølge avisen aldersgrupperne midt imellem, dvs. børnefamilierne.

– Der tegner sig et billede af, at aldersgruppen 35-49 årige har for travlt til at gå op i sundheden. Det er især dem un-der 35 år, der synes, at det er vigtigt, og som er villige til at betale ekstra, siger Rasmus H. Sarauw-Nielsen fra Nielsen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.719